Overslaan en naar de inhoud gaan
Ik heb mijn energiefactuur betaald, maar ik heb net een herinneringsbrief ontvangen van TotalEnergies. Wat moet ik doen?

Ik heb mijn energiefactuur betaald, maar ik heb net een herinneringsbrief ontvangen van TotalEnergies. Wat moet ik doen?

In het kort

Als je een herinneringsbrief ontvangt terwijl je je gas- en/of elektriciteitsrekening hebt betaald, kan het zijn dat je een fout hebt gemaakt in je rekeningnummer of mededeling, of dat jouw betaling en onze herinneringsbrief elkaar hebben gekruist.

Heb je een herinneringsbrief ontvangen, terwijl je je gas- en/of elektriciteitsfactuur wel hebt betaald? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn.

Informatie die elkaar kruist

Onze herinneringsbrief en jouw betaling kunnen elkaar gekruist hebben. Met andere woorden, op het moment dat wij onze herinneringsbrief opstelden en verstuurden, hadden wij je betaling nog niet ontvangen. Aangezien je die ondertussen hebt uitgevoerd, kan je deze herinneringsbrief negeren.

Een probleem met de rekening of de mededeling

Controleer of de gegevens die je bij je overschrijving hebt ingevoerd, correct zijn:

  • Is het rekeningnummer van de begunstigde (TotalEnergies) correct? Als het niet correct is, hebben we je betaling niet ontvangen. 
  • Heb je de juiste gestructureerde mededeling ingevuld? Als deze ontbreekt of onjuist is, kan je betaling niet aan je dossier worden gekoppeld. Daarom willen we je vragen ons een betalingsbewijs te sturen, zodat wij dit kunnen nagaan in onze boekhouding.

Vermijd kosten. Kies voor een domiciliëring

Om kosten te vermijden, neem je het best een domiciliëring bij je bank. Activeer ze nu via Mijn klantenzone. Je kan ervoor kiezen om de domiciliëring alleen voor je voorschotfacturen te nemen en je jaarafrekening via overschrijving te betalen. 

Nog steeds hulp nodig?

Neem contact met ons op